Jaký hybrid je ten váš?
Co v e-booku najdete?
- Úvod – svět je plný změn, hybrid je prvním z nutných kroků
- Jaká data v průběhu zavádění hybridního módu sbírat a měřit?
- Čeho se firmy u hybridní práce nejvíce bojí?
- STEP-BY-STEP: Jaký hybrid bude ten váš?
Stáhněte si e-book
Svět je plný změn, hybrid je prvním z nutných kroků
Těžko bychom v dějinách Česka hledali paralelu k situaci, jaké jsme na pracovním trhu svědky dnes. Jsme na samém konci dlouhé ekonomické epochy, jejímž završením by měla být úspěšná transformace Česka na ekonomiku vyššího typu. Na trhu práce se v současné době potkává až 5 generací. Ta první vyrůstala v době hluboké totality. Ty nejmladší tedy generace Y a Z už si nedovedou představit jiný než globalizovaný svět. Do toho čelíme bezprecedentní geopolitické situaci. I kvůli koronavirové pandemii žijeme již několik let v období křehké stability, které bývá ovšem nemilosrdně přerušeno zásadními otřesy, jako byla loňská energetická krize nebo již desítky měsíců trvající inflace.
Jedním z pomyslných lakmusových papírků, které poukazují na to, jak je firma schopná poradit si se změnami, může být aktuálně diskutovaný přechod firem do takzvaných hybridních módů. Z dlouhodobého hlediska by měla být kombinace práce z kanceláře a práce odkudkoliv nejefektivnějším způsobem. Snižuje náklady na provoz kancelářských budov. Zaměstnancům umožňuje soustředit se na hlubokou práci. A firmám čerpat s možností globální ekonomiky, tedy spolupracovat nejen s experty ze svého regionu, ale klidně z celého světa. A zároveň harmonizuje vztahy na linii nadřízených a podřízených.
Jenže přechod do hybridního módu není jednoduchý. Řadě firem může přinést pravý opak. HR hraje v této proměně klíčovou roli. Podstatnou částí hybridního fungování je péče o lidi, o kulturu, o vztahy, které představují klíčovou esenci úspěchu firmy. Na HR, ale i management je proto kladen zvýšený nárok na kompetenční vybavenost a připravenost takovou změnu ve firmách nejen provést, řídit, ale následně i udržovat. A jak se zdá, v této oblasti zatím firmy selhávají.
Harmonizující roli by v tomto mělo sehrát HR oddělení a záda by mu při přechodu na „hybrid“ měla krýt nezpochybnitelná fakta. Jak to tedy udělat, aby se maximalizovaly šance, že se právě vaší firmě povede přerod na první dobrou?