Průvodce mapování zaměstnanecké cesty
Stáhněte si e-book
V e-booku se zabýváme
následujícími oblastmi:
#1 Nábor a vyhledávání zaměstnanců
Nábor je začátkem cesty každého zaměstnance. Ať už se jedná o vaše webové stránky, inzerát, profil na LinkedIn nebo způsob, jakým odpovídáte na telefonát. Každá interakce s potenciálním zaměstnancem je příležitostí udělat dobrý dojem. A to je to, co potřebujete pro upoutání pozornosti těch nejlepších kandidátů. Nesnažte si cestu zkracovat, nemusí se to úplně vyplatit. O své tipy se podělili odborníci.
#2 Preboarding
Preboarding zaměstnanců je termín používaný pro období mezi přijetím nabídky a prvním dnem zaměstnance. Je to klíčová doba pro nastavení očekávání a začátek budování vztahů. Zůstaňte s novým zaměstnancem v kontaktu a poskytněte mu všechny informace, které potřebuje, aby se cítil připraven na svůj první den.
#3 Onboarding
Proces onboardingu je rozhodující pro nasměrování budoucích zaměstnanců k úspěchu. Snaží se poznat společnost, kulturu, své kolegy a svou roli. Ujistěte se, že máte připravený plán, který jim pomůže rychle a hladce se usadit. Dobrá zkušenost s onboardingem pomůže vašim novým zaměstnancům cítit se vítaní, podporovaní a připravení odvádět co nejlepší práci.
#4 Vzdělávání a rozvoj
Jakmile se vaši zaměstnanci zabydlí ve svých rolích, je důležité nadále podporovat jejich rozvoj. Příležitosti ke vzdělávání a rozvoji pomáhají zaměstnancům v jejich kariérním růstu a v jejich větší angažovanosti v práci. Jako základ pro řízený a podporující rozvoj využívejte řízení dovedností (skills management, kompetenční management).
#5 Podpora výkonosti
Součástí tohoto kroku cesty je hodnocení výkonnosti a plánování, kdy si s každým zaměstnancem sednete a proberete s ním jeho cíle pro nadcházející období. Pokaždé je to jinak. Na měsíc, na kvartál, rok. Zajímejte se, čeho chtějí dosáhnout. Jaké dovednosti z jejich pohledu potřebují rozvíjet.
#6 Odměny a uznání
Je důležité ocenit a odměnit zaměstnance za jejich dobrou práci a úspěchy. Ukažte, že si vážíte jejich přínosu pro společnost, ať už bonusem, zvýšením platu nebo jednoduše poděkováním.
#7 Retence
A po tom všem přece nechcete přijít o své nejlepší zaměstnance! Udržení zaměstnanců je klíčem k udržení silné pracovní síly. Udržujte své zaměstnance spokojené a angažované tím, že jim nabídnete prostředí, ve kterém se cítí dobře, férový plat, příležitosti k rozvoji, posunu a pozitivní rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.